Riitta Rissanen
Olen Riitta Rissanen, Tiedeliiton hallituksen jäsen. Oma taustani on ammattikorkeakoulutuksen toimintakentässä jo vuodesta 1992 alkaen, jolloin ammattikorkeakoulujärjestelmää Suomeen aloitettiin rakentamaan. Olen toiminut monipuolissa opetus-, TKI- ja johtotehtävissä ammattikorkeakouluissa sekä ammattikorkeakoulujärjestelmän parissa 25 vuoden aikana, mm. ministeriön työryhmissä, ja kansainvälisissä yhteyksissä. Toimin tällä hetkellä Lapin ammattikorkeakoulun rehtorina ja toimitusjohtajana. Lapin korkeakouluja yhdistää erityisesti arktisuus ja ammattikorkeakoulun ja Lapin yliopiston yhteinen LUC- strategia2030. Tällä hetkellä toimin myös Suomen Akatemian tutkimusinfrakomitean jäsenenä.
Leksenlehtiä
Kutsu
Edistyksellisen tiedeliitto ry:n sääntömääräiseen vuosikokoukseen ja keskustelutilaisuuteen
Aika: maanantai 26.4.2021 klo 17.00 keskustelutilaisuus ja klo 18.15 vuosikokous
Paikka: Maaseudun Sivistysliiton neuvottelutila, Eerikinkatu 28, 5.krs, 00180 Helsinki.
Vuosikokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat sekä päätetään liiton sääntöjen muuttamisesta.

Taina Saarinen
Olen Taina Saarinen, Tiedeliiton useampivuotinen hallituksen jäsen. Humanisti -yhteiskuntatieteilijänä olen jo opiskeluajoista asti ollut kiinnostunut korkeakoulutuksesta ja korkeakoulupolitiikasta, ja sitä kautta tullut mukaan myös Tiedeliiton toimintaan. Tällä hetkellä olen korkeakoulututkimuksen tutkimusprofessori Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitoksessa, mutta olen aiemmin toiminut myös kielipolitiikan ja kielikoulutuspolitiikan tutkijana.
Varapuheenjohtaja_Kyösti_Oikarinen
Olen Kyösti Oikarinen ja Tiedeliiton pitkäaikainen jäsen Oulusta. Hallituksessa ja sen varapuheenjohtajana olen ollut jo yli 10 vuotta. Koulutukseltani olen hammaslääkäri ja työurani tein pääasiassa yliopistossa. Toimin pitkään suu- ja leukakirurgian professorina ja viimeisenä tehtävänäni oli olla Oulun lääketieteellisen tiedekunnan dekaani. Muutaman jakson olen ollut tutkijana ja kouluttajana ulkomailla mm. Saksassa ja Kuwaitissa.
Portaat
Paneelikeskustelu maanantaina 14.12 klo 14.20–15.35 Zoomin-alustalla
Paneelissa keskustellaan akateemisista uranäkymistä tenure track -polun ulkopuolella.
Keskustelemasa Maria Pietilä, Elias Pekkola, Juri Mykkänen, Katja Sorri. Paneelin puheenjohtajana toimii Taru Siekkinen.
syksynlehti
Aika: tiistai 1.12.2020 alkaen kello 17.00
Paikka: e2 Tutkimuksen neuvottelutila, Eerikinkatu 28, 5 krs. Helsinki. Koronarajoitusten vuoksi kokoukseen on mahdollista osallistua etäyhteydellä (Zooomin kautta).
Edistyksen päivät 2020 logo.
Tieteen tuottamisen ja hyödyntämisen tilat: paikat, olosuhteet ja kulttuuri. Seminaari järjestetään verkkoseminaarina torstaina 12.11.2020 kello 9–15 Zoom-sovelluksella.
VeikkoHalttunen
Olen Veikko Halttunen ja toimin Edistyksellisen tiedeliiton puheenjohtajana. Varsinainen työni on Jyväskylän yliopistossa, jossa toimin tietojärjestelmätieteen opettajana ja - mikäli aikaa liikenee - myös tutkijana.
Paperille kirjoittamista.
Lausunto valtioneuvoston selvityksestä Euroopan unionin komission antamasta tiedonannosta vihreän kehityksen ohjelmasta 11.12.2019 (E 61/2019 vp) lausunnot
Paperille kirjoittamista.
Lausunto Avoimen tieteen ja tutkimuksen kansallisen ohjausryhmän ja Oppimisen avoimuuden asiantuntijaryhmän linjauksista