Varapuheenjohtaja_Kyösti_Oikarinen
Olen Kyösti Oikarinen ja Tiedeliiton pitkäaikainen jäsen Oulusta. Hallituksessa ja sen varapuheenjohtajana olen ollut jo yli 10 vuotta. Koulutukseltani olen hammaslääkäri ja työurani tein pääasiassa yliopistossa. Toimin pitkään suu- ja leukakirurgian professorina ja viimeisenä tehtävänäni oli olla Oulun lääketieteellisen tiedekunnan dekaani. Muutaman jakson olen ollut tutkijana ja kouluttajana ulkomailla mm. Saksassa ja Kuwaitissa.
Portaat
Paneelikeskustelu maanantaina 14.12 klo 14.20–15.35 Zoomin-alustalla
Paneelissa keskustellaan akateemisista uranäkymistä tenure track -polun ulkopuolella.
Keskustelemasa Maria Pietilä, Elias Pekkola, Juri Mykkänen, Katja Sorri. Paneelin puheenjohtajana toimii Taru Siekkinen.
syksynlehti
Aika: tiistai 1.12.2020 alkaen kello 17.00
Paikka: e2 Tutkimuksen neuvottelutila, Eerikinkatu 28, 5 krs. Helsinki. Koronarajoitusten vuoksi kokoukseen on mahdollista osallistua etäyhteydellä (Zooomin kautta).
Edistyksen päivät 2020 logo.
Tieteen tuottamisen ja hyödyntämisen tilat: paikat, olosuhteet ja kulttuuri. Seminaari järjestetään verkkoseminaarina torstaina 12.11.2020 kello 9–15 Zoom-sovelluksella.
VeikkoHalttunen
Olen Veikko Halttunen ja toimin Edistyksellisen tiedeliiton puheenjohtajana. Varsinainen työni on Jyväskylän yliopistossa, jossa toimin tietojärjestelmätieteen opettajana ja - mikäli aikaa liikenee - myös tutkijana.
Paperille kirjoittamista.
Lausunto valtioneuvoston selvityksestä Euroopan unionin komission antamasta tiedonannosta vihreän kehityksen ohjelmasta 11.12.2019 (E 61/2019 vp) lausunnot
Paperille kirjoittamista.
Lausunto Avoimen tieteen ja tutkimuksen kansallisen ohjausryhmän ja Oppimisen avoimuuden asiantuntijaryhmän linjauksista