Liiton hallituksen jäsen Kari Kuoppala esittäytyy

Olen eläkkeellä oleva akateeminen sekatyöläinen Kari Kuoppala. Työurallani olen toiminut Vaasan ja Tampereen yliopistoissa. Työurani alkoi Vaasan yliopistossa hallintotieteellisen koulutuksen suunnittelutehtävistä ja koulutuksen alettua jatkui erilaisissa opetus- ja tutkimustehtävissä 1983–1997. Tuolloin siirryin Tampereen yliopiston palvelukseen ensin koulutussuunnittelijaksi ja sen jälkeen hallintotieteen opetus- ja tutkimustehtäviin. Vuosina 1991–1993 toimin nykyisen Tieteentekijöiden liiton puheenjohtajana. Näiden vuosien jälkeen tutkimuksieni pääkohteeksi tuli korkeakouluhallinto. Edistyksellisen tiedeliiton hallituksessa aloitin vuonna 2007 ja seuraavana vuonna aloitin Tiedepolitiikka-lehden päätoimittajana ja tuosta tehtävästä jäin ”eläkkeelle” viime vuoden vaihteessa.