Liitto

Edistyksellinen tiedeliitto ry on valtakunnallinen asiantuntijajärjestö, joka edistää tieteestä sekä tiede- ja korkeakoulupolitiikasta käytävää yhteiskunnallista keskustelua. Toimintamme on suunnattu korkeakouluissa toimiville tutkijoille, opettajille ja opiskelijoille, tieteestä kiinnostuneille kansalaisille sekä yhteiskunnallisille vaikuttajille.

Tiedeliitto on poliittisesti sitoutumaton tieteellinen järjestö ja Tieteellisten seurain valtuuskunnan jäsenseura.

Seminaaritoimintamme päätapahtuma on vuosittainen Edistyksen Päivät -tilaisuus. Lisäksi järjestämme muita seminaareja ja keskustelutilaisuuksia.

Julkaisemme neljä kertaa vuodessa ilmestyvää Tiedepolitiikka-lehteä. Liiton jäsenet saavat lehden jäsenetuna.

Tiede- ja korkeakoulupolitiikan asiantuntijaorganisaationa annamme lausuntoja ja laadimme kannanottoja. Sosiaalisessa mediassa jaamme tietoa ajankohtaisista tiede- ja korkeakoulupoliittisista asioista. Seuraa meitä Facebookissa ja Twitterissä.

Avoimet työpaikat:

Edistyksellinen tiedeliitto hakee yhdistystoimintaa tuntevaa pääsihteeriä osa-aikaiseen työsuhteeseen
Tiedepolitiikka-lehti hakee uusia päätoimittajia ja toimitussihteeriä kaudelle 2023–2026

Hakemus pääsihteeri

Hakemus päätoimittajia/toimitussihteeri