Liiton hallituksen jäsen Henna Juusola esittäytyy

Olen tutkijatohtori ja yliopisto-opettaja Henna Juusola Tampereen yliopistosta. Koulutukseltani olen hallintotieteiden tohtori ja väitöskirjassani selvitin koulutusviennin laatua ja laadulle annettuja merkityksiä.

Kipinä kansainväliseen koulutukseen syttyi kuitenkin jo opiskeluaikanani, kun suoritin kulttuuriantropologian opintoja Oulun yliopistossa. Osallistuin tällöin aktiivisesti ylioppilaskunnan kansainväliseen toimintaan, mikä vahvisti kiinnostustani alaa kohtaan.

Varsinainen työurani alkoi Suomen opiskelijakuntien liitossa (SAMOK), missä toimin kansainvälisten asioiden asiantuntijana. Olen myös työskennellyt Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa, vastuualueenani muun muassa Erasmus+ liikkuvuusohjelman hallinnointi. Tutkijanuralleni päädyin osallistumalla Tampereen yliopiston Korkeakouluhallinnon ja johtamisen (KOHA) opintoihin. Tässä vaiheessa huomasin, että alun perin harrastuksena lähtenyt ammatillinen kiinnostus voi antaa pohjan myös tutkimustyölle.

Tutkijanurallani olen keskittynyt koulutusviennin ja kansainvälisen korkeakoulutuksen lisäksi nuorten yhteiskunnalliseen osallistumiseen. On ollut ilo aloittaa tämän vuoden alussa Edistyksellisen tiedeliiton hallituksessa.