Tutkittu tieto, koulutus ja innovaatiot menestyksen taustalla keskustelutilaisuus

Torstaina 13.10.22 klo 16.30 – 19.00,  AVI/ Lääninhallituksen Valkoinen Sali, Linnankatu 3, Oulu
Klo 16.30-18.00 keskustelu
klo 18.00-19.00 juhlakahvit

Keskustelussa paneudutaan monipuolisesti korkeakoulujen ja alueellisten toimijoiden väliseen yhteistyöhön ja erityisesti siihen, miten tutkittu tieto, koulutus ja innovaatiot tukevat kehitystä ja miten yliopisto ja ammattikorkeakoulu säilyvät vetovoimaisina. Tutkimustiedon merkitystä tarkastellaan aluehallintoviraston ohjaustehtävän ja hyvinvointialueen palvelujen järjestämisen sekä terveysalan koulutuksen ja tutkimuksen kannalta. Yliopistojen merkitystä alueelliselle kehitykselle pohditaan myös kulttuurin ja innovaatiotoiminnan kautta.

Keskustelijoina Aluehallintoviraston ylijohtaja Terttu Savolainen, Oulun yliopiston vararehtori Arto Maaninen, Oulun yliopistollinen sairaalan johtaja, professori Miia Turpeinen, Oulu2026 toimitusjohtaja Piia Rantala-Korhonen ja BusinessOulun johtaja Juha Ala-Mursula. Keskustelun puheenjohtajana toimii professori Kyösti Oikarinen.

Kaikille avoin keskustelutilaisuus juhlistaa 50 vuotta täyttävää Edistyksellistä tiedeliittoa. Juhlakahvit tarjotaan kello 18.00–19.00.

Tilaisuus järjestetään Oulussa Lääninhallituksen Valkoisessa Salissa (osoite: Linnankatu 3, Oulu).

Tapahtuma pyritään tallentamaan.

Tervetuloa!

Ilmoittautumiset:  5.10. mennessä (sähköposti: toimisto@tiedeliitto.net).

Tilaisuuden Twitter-tunniste: #Tiedeliitto50