Sivistyksen juurilta teknologian huipulle -seminaari

Aika ja paikka: torstai 17.3.2022 klo 14.00–17.00, Ruusupuisto, Helena-sali, Jyväskylä

Pyydämme ilmoittautumisen etukäteen 11.3. mennessä Webropol-osoitteesta https://link.webropolsurveys.com/S/C12F2E0D58F97462 sekä tilaisuuteen Ruusupuistossa osallistuvilta (kahvitarjoilu) että verkkovälitteisesti osallistuvilta (linkki lähetetään ilmoittautumisen  perusteella)

Tiede- ja korkeakoulupoliittista keskustelua edistävä Edistyksellinen tiedeliitto ry juhlistaa 50 vuotta jatkunutta toimintaansa valtakunnallisella ja eri korkeakoulupaikkakunnilla järjestettävillä seminaareilla. Liiton keskeisiä toimintamuotoja ovat vuosittain järjestettävät Edistyksen Päivät ja Tiedepolitiikka-lehden julkaiseminen. Jyväskylän seminaarissa tarkastellaan yliopiston ja ammattikorkeakoulun alueellista roolia teknologian kehittymisessä.

Seminaarin järjestävät Edistyksellinen tiedeliitto ja Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitos.

Ohjelma

14.00 Avaus, yliopistonopettaja Veikko Halttunen, järjestelytoimikunnan puheenjohtaja

14.05 Suomalaisen sivistyksen juurilla professori Osmo Pekonen

14.35 Jyväskylän korkeakoulujen vahvuudet ja tulevaisuuden painopisteet